קשת אנושית

10 Episodes
Subscribe

By: אהוד שפייזר

פודקאסט חברתי בהנחיית אהוד שפייזר

פרק 297: ד"ר שלומית אהרוני ליר, ישראל מטראומה לצמיחה
Last Sunday at 3:36 PM

לפני מתקפת הכתבמים מאיראן, הבאתי איתי לתוכנית את אחת ממייסדות פורום דבורה חוקרת המגדר שלומית ליר אהרוני. על המבט החברתי של ישראל על החברה. מדוע היא אופטימית שהחברה הישראלית תצלח את המשבר הנוכחי שהיא נמצאת בו?, מה יחליף את האתוס הגברי שמושל בשיח המלחמה?, וגם איזו תרבות תתעצב בעקבות המלחמה?


יצאתי מהראיון איתה אופטימי, אז למה שלא תהיו גם?

האזנה נעימה


אהבתם את קשת אנושית?, בואו ותתמכו בפודקאסט כדי שאני אמשיך לייצר בשבילכם פרקים מעניינים. כל הטוב הזה באתר הבא.

https://ko-fi.com/Manage/


פרק 296: אפרת ליאני, השיקום המועץ של ענף ההיי טק
04/10/2024

בשיחה עם ד"ר אפרת ליאני מומחית, מרצה ומייעצת בתחומי אסטרטגית ניהול משאבי אנוש בעולם העבודה החדש, גיוון והכללה להצלחה עסקית ואסטרטגיה ארגונית. ניסיתי להבין האם הבעיות שעמם ענף ההיי-טק נאלץ להתמודד במלחמה הם בהכרח חיצוניים?, האם ענף ההייטק הגיע לגבולות יכולת המיצוי שלו?,עד כמה משרת עבודה בענף היא שוברת מוסכמות ופותחת חלון הזדמנויות לאנשים שעד אז התקשו בתעסוקה?, וגם למה ההיי טק השתקם בעוד יתר התעשיות תקועות מאחור?


האזנה נעימה


פרק 295: ד"ר יוסי מערבי, אומנות המיקוח כיצד לנהל משא ומתן
04/06/2024

ד"ר יוסי מערבי דיקן בית ספר אדלסון ליזמות באוניברסיטת רייכמן שוחח איתי על איך מנהלים משא ומתן, בין היתר דברנו כיצד אפשר לתמרן את האנשים מולם אתה בקשר והאם חשוב רכיב הכנות במהלך המיקוח?, האם שקלול התמורה הוא משהו שעלול לסבך את המשא ומתן?, והאם ריבוי משתתפים זה גורם שמוסיף נקודות זכות לטיב המשא ומתן?, יוסי ואני ננסה להתמודד עם אחת הסוגיות הכי רגישות בעולם הממשל והעסקים


האזנה נעימה


פרק 294: ד"ר צמרת לוי דפני, יחסי ישראל טורקיה סיפור אהבה שנאה
04/03/2024

הפרק שודר לפני התבוסה של ארדואן בבחירות לרשויות המקומיות, ובמרכז הפרק ראיינתי את עמיתה בפורום לחשיבה אזורית, מרצה באוניברסיטה העברית, ומרצה במרכז האקדמי שלםהד"ר צמרת לוי דפני על יחסי ישראל טורקיה, מה האיטנרס של ארדואן להחריף את הטונים מול ישראל?, עד כמה החריב ארדואן את הדמוקרטיה בארצו והאם יש סיכוי שטורקיה תשוב לפסים ליברליים?, האם קיימת אנטישמיות טורקית?, וגם מה חושב הטורקי הממוצא על ההנהגה הישראלית ולמה למרות המתח בין שתי המדינות לא צריך לחשוש מלבקר באיסטנבול?


האזנה נעימה


פרק 293: שי גולוב, לאן נעלמו הקמפיינים הפוליטים
03/30/2024

היועץ האסטרטגי ומקים ארגון היציע שי גולוב שוחח איתי על איך מנהלים קמפיינים פוליטיים בזמן מלחמה, ניסינו להבין מה מעקב את יציאת ההמונים לרחוב למרות השערוריות הנצברות של הממשלה?, איך יכולים ארגוני החברה האזרחית לשבור את התיקו הפוליטי?, וגם מדוע מחאת המשפחות השכולות מתקשה להמריא למרות התמיכה הציבורית והניכור שהם חווים מצד הממשלה?. אני ושי ננסה לענות על שאלת מיליון הדולר, איך עושים קמפיין?


האזנה נעימה


פרק 292: נבו שפיגל, מדוע מחנה השמאל הפסיד בקרב על השלום
03/26/2024

אני ועמית מחקר מכון מולד נבו שפיגל שוחחנו על ההיבטים שהפוליטיקה הישראלית תצטרך לאמץ ביום שאחרי המלחמה. בין היתר ניסינו להבין מדוע השיח שמושל כיום בשיח על שלום תוך הכרה מדינית הוא שיח שמעכב את פתרון הסכסוך?, האם שלום שמהוגן באינטרסים הוא שלום שבהכרח יחזיק הרבה זמן? (העובדות מראות שכן), וגם מדוע לא הצליח מחנה השמאל לאתגר את החזון הימני המשיחיסטי לגבי סוגיית השטחים?


האזנה נעימה


פרק 291: טל ברייר בן מוחה, ספרים שמשנים עולמות
03/24/2024

מנכלי"ת מיזם מנהיגותה טל ברייר בן מוחה, שוחחה עימי בראיון כיצד אפשר לעשות שינוי חברתי דרך עידוד קריאה ביקורתית בקרב ילדים, בין היתר שוחחנו כיצד אפשר להנגיש מידע ביקורתי ופוליטי בקרב ילדים?, מדוע כותבי ספרים בדרך כלל נוטים להתחמק מעיסוק בנושאים חברתיים בכתיבת הספרים?, והאם בתרבות הכתובה שלנו קיימת הטייה מגדרית בפנייה לילדים?

האזנה נעימה


פרק 290: ד"ר רון עדני, האוכלוסיה המבוגרת מהזדקנות להתחדשות
03/21/2024

אני ויחד עם מנכ"ל aloneless ד"ר רון עדני שוחחנו כיצד אפשר להפוך גיל מבוגר ליתרון?, שוחחנו על תופעת הגילנות ועל המשברים שפוקדים קשישים בגילאי ה70-90 אחרי היציאה לפנסיה. ניסינו להבין אם יש סיכוי שבעתיד קשישים יוכלו להמציא את עצמם מחדש גם בגילאים המבוגרים יותר, וגם כיצד המלחמה והקורונה הרעו את מצבה של האוכלוסיה המבוגרת בארץ והאם נלמד הלקח מהמשברים האלה?


האזנה נעימה


פרק 289: פרופ' מני מאוטנר, הסוגיות האתיות מאחורי הגיוס לצבא
03/18/2024

הפרופ' בפקולטה למשפטים מני מאוטנר ואנוכי הקדשנו שיחה לכבוד הספר שלו למות ולהרוג בשביל מדינה, ספר שסקר את הסוגיות האתיות של הגיוס לצבא. בין היתר ניסינו להבין האם משטרים דמוקרטיים בהכרח מוסריים יותר בכל הקשור למכלול קבלת ההחלטות ששולח את בחורינו להתגייס לצה"ל?, מהו תפקידם של מסרבי הגיוס בתור המצפן המוסרי של המולדת?, ומדוע התקשורת החופשית נכשלת בתפקידה להוביל דיון פתוח בכל הנוגע לשאלת מוכנות הצבא למלחמה?. השיחה עם מני פוערת את אחד הסוגיות הכי שנויות במחלוקת בחברה הישראלית


האזנה נעימה


פרק 288: נירית כהן, עצמאיים למען העתיד
03/15/2024

נירית כהן היא מרצה בינלאומית על שוק תעסוקה משתנה, והזמנתי אותה אליי לפודקאסט לדבר על מגמות בשוק התעסוקה העתידי. בין היתר ניסיתי להבין ממנה למה זה ממש בסדר לשלב בין משפחה לתעסוקה?, האם הבינה המלאכותית תיקח לנו יותר ויותר עבודות?, וכמו כן ניסיתי להבין ממנה למה בניגוד לעבר זה ממש בסדר להחליף עבודה ולרצות לעבוד בלי הוראות מהבוס?. אם אתם אנשים שרוצים להיות עצמאיים תעסוקתית. הפרק הזה מוקדש לכם

האזנה נעימה